Clicky

پوشه Windows.old چیست ؟ | نوین سورس

نوین سورس

پوشه Windows.old چیست ؟ | نوین سورس

ضمانت بازگشت
فایل های تست شده
پرداخت آنلاین
تضمین کیفیت
دانلود فوری

ویندوز لپ‌تاپ‌تان رپوشه Windows.old چیست ؟

ا به ویندوز 10 ارتقا داده‌اید؟ اگر چنین کاری کرده باشید، احتمالاً این سوال برای‌تان پیش آمده که چه بلایی سر سیستم عامل قبلی آمده است و فایل‌ها و فولدرهای آن کجا رفته‌اند. شاید تصور کنید این فایل‌ها پاک شده‌اند و به تاریخ پیوسته‌اند، اما در اشتباهید. ویندوز قدیمی‌تان پاک نشده است، بلکه در فولدری به نام Windows.old بخشی از فضای هاردتان را اشغال کرده است. همراه نوین سورس باشید تا ببینیم چگونه می‌توان این فولدر را پاک کرد.

قبل از هر چیز توجه داشته باشید که با پاک کردن فولدر Windows.old امکان برگشت به نسخه‌ی قبلی ویندوز را نخواهید داشت. پس اگر خیال دارید به ویندوز 7 یا 8 برگردید، به این فولدر دست نزنید. ولی اگر بی‌خیالِ نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز شده‌اید و می‌خواهید فولدر مورد نظر را برای همیشه پاک کنید، ادامه‌ی این مطلب را بخوانید.

نکته اینجا است که به صورت عادی نمی‌توانید این فولدر را پاک کنید. یعنی اگر روی آن کلیک کنید و دکمه‌ی Delete را فشار دهید، ویندوز به شما می‌گوید دسترسی لازم برای پاک کردن این فولدر را ندارید. برای پاک کردن این فولدر باید مراحل زیر را انجام دهید.

windows old 1

گام اول: در نوار جست‌وجوی ویندوز کلیک کنید، واژه‌ی Cleanup را تایپ کنید و از گزینه‌هایی که نمایش داده می‌شود، روی Disk Cleanup کلیک کنید.

گام دوم: درایوی را که ویندوز 10 روی آن نصب شده (معمولاً درایو C) را انتخاب کنید و روی دکمه‌ی OK کلیک نمایید. چند دقیقه صبر کنید تا این ابزار فایل‌های روی هارد را بخواند.

گام سوم: در پنجره‌ای که باز می‌شود، فهرستی وجود دارد که باید در آن گزینه‌ی Previous windows installation را پیدا کنید و تیک آن را فعال نمایید.

disk-cleanup-previous-installations

گام چهارم: مطمان شوید تیکِ هیچ کدام از گزینه‌های دیگر فعال نیست. (مگر این‌که بخواهید آن‌ها را هم پاک کنید.) روی دکمه‌ی OK کلیک کنید تا فایل‌ها و فولدرهای نسخه‌ی قدیمی ویندوز پاک شود.

در اسکرین‌شاتی که در قسمت بالا می‌بینید، فایل‌های قدیمی ویندوز 8 نزدیک به 25 گیگابایت از فضای هارد را اشغال کرده‌اند. پاک کردن فایل‌های اضافه و برگرداندنِ این مقدار از فضای هارد، کار عاقلانه‌ای است!

دو زبانه زیر، محتوای زیر را تغییر می دهد.
محمد رضا
محمد رضا جدی 28 ساله فارغ التحصیل رشته نرم افزار دانشکده فنی تبریز علاقه مند به سئو و تولید محتوا علاقه مند به دیجیتال مارکتینگ و شبکه و انتشار مطالبی هر چند کوتاه در این زمینه
به این مطلب امتیاز دهید.
5 / 0
[ 0 رای ]
بازدید : 26 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 17 می 2017 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.