Clicky

نحوه نوشتن خلاصه محتوا یا description | نوین سورس

نوین سورس

نحوه نوشتن خلاصه محتوا یا description | نوین سورس

ضمانت بازگشت
فایل های تست شده
پرداخت آنلاین
تضمین کیفیت
دانلود فوری

گوگل دوست دارد به کاربران خود در صورت وجود داشتن description ، این اطلاعات را نشان بدهد زیرا یک ایده کلی و مفید به کاربر میدهد که به چه صفحه ای وارد میشود.

هر صفحه خبری شامل متاتگ توضیحات می باشد که نباید مشابه هم باشند.

چگونه خلاصه ای مناسب بنویسیم ؟

خلاصه باید کوتاه و قابل خواندن باشد. در حالت کلی جمله خلاصه می بایست بین 1 الی 3 خط باشد یعنی از 1 خط بیشتر و از 3 خط کمتر.

 

خالصه جمله ای است درباره مطلب شما یعنی شما بصورت خلاصه وار مطلب خود را در حد یک الی دو جمله بیان می کنید. ولی دارای قوانین می باشد.همانطور که قبلا اشاره شد شما تنها بین صفر تا ۵ ثانیه فرصت دارید تا مخاطب را مجذوب خود نمایید. در این بازه زمانی نگاه مخاطب به ۳ چیز جلب می گردد.

 

-1 عنوان خبر

 

-2 تصویر خبر

 

-3 خالصه خبر

 

در مورد عنوان و تصویر قبال صحبت کردیم. حال می خواهیم در مورد خلاصه خبر قوانین را رعایت کنیم.

 

ابتدا بگذارید نگاهی به خبری از سایت گیاهان دارویی بیاندازیم:

تصویر بالا تصویری است که مخاطب شما با آن مواجه می گردد که بخش خالصه را برایتان مشخص کرده ایم. آیا این جمله می تواند مخاطب را مجذوب خود نماید؟

ابتدا باید بدانیم مجذوب شدن یعنی چی؟

یعنی باید کاری کنیم که مخاطب را بر روی صفحه خبری خود بیشتر نگه داریم و به صفحه دیگری منتقل نشود. برای این کار باید محتوایی بنویسید و آن را درگیر خواندن آن کنید تا بتوانید از او زمان بگیرید. هر چه بیشتر بتوانید از او زمان بگیرید صفحه محتوای شما جایگاه بالاتری می گیرد.

 

اما گوگل چگونه خلاصه محتوای ما را می خواند؟

 

هر صفحه اینترنتی از یک سری کدها و دستورات برنامه نویسی ساخته می شود که گوگل بر اساس این کدها می تواند خبرهای شما را بخواند. در محیط گرافیکی شما کدها را نمی بینید و آنچه که شما می بینید همانند تصویر زیر است.

 

قیمت بذر های بابونه

 

با این تفاسیر گوگل می تواند تک تک کلمات خلاصه شما را بخواند و در پایگاه داده خود قرار دهد. زمانی که گوگل خبر شما را به پایگاه داده خود منتقل نمود، آن را مورد آنالیز و بررسی قرار میدهد. اما این آنالیز و بررسی بر اساس چه معیارها و شاخصه هایی صورت می گیرد؟

معیار های گوگل برای بررسی خلاصه محتوا :

او ابتدا بررسی می کند که کلمات استفاده شده در جمله شما، آیا قبلا هم در جملات دیگری استفاده شده بود یا خیر؟

 

نحوه نوشتن خلاصه محتوا یا description

 

این کار را بصورت دستی خودمان بررسی کردیم و دیدیم که این جمله فقط یکبار و آن هم در عنوان خبر “قیمت بذرهای مرغوب گلهای بابونه” در سایت گیاهان دارویی استفاده شد. یعنی نه از جایی کپی گرفته شده و نه اینکه در مطالب دیگر این سایت هم این جمله تکرار نشده.

حال به تصویر زیر از سایت پنیر پیتزا دقت کنید:

نحوه نوشتن خلاصه محتوا یا description

استفاده از جمالت کلیشه ای و مشابه سبب می شود که خواندن خبر برای گوگل کاری سخت و خسته کننده شود.

 

حتی برای مخاطب هم جذاب نمی باشد. به عنوان مثال نگاهی به خالصه های این صفحه بیاندازید:

 

نحوه نوشتن خلاصه محتوا یا description

 

به میزان خط و فعل جمله دقت کنید. آیا این خالصه ها جذاب هستند؟ آیا هدفی را دنبال می کنند؟

 

دلایلی که ممکن است متاتگ توضیحات در سایت شما خوب عمل نکند:

 

-1 کلماتی که شما در متاتگ خود استفاده کرده اید کامال شبیه آن چیزی است که در خالصه های دیگر استفاده کرده اید.

 

-2 از یک سری اطلاعات تکراری استفاده کرده اید این اطلاعات ممکن است در پست های شما استفاده شده باشد

 

  • یا ممکن در متن شما بسیار تکرار شده باشد و یا ممکن است یک کلمه ی خاص چندین بار در متاتگ توضیحات استفاده شده باشد.

 

-3 ممکن است اطلاعاتی که شما در این متاتگ قرار داده اید اصال مفید نباشد و باعث شود کاربر بیشتر گیج شود.

 

-4 استفاده نکردن از فاصله و علائم نگارشی که باعث میشود درک توضیحات سخت و یا حتی غیرممکن شود.

 

چگونه باید خلاصه مناسبی بنوسیم ؟

 

توضیحات باید تلفیقی از کلمات کلیدی همراه با محتوا باشد اما باز هم جمله نباید به صورت کلمات کلیدی باشد.

 

اشتباهی که بسیاری از افراد مرتکب میشوند این است که فکر میکنند توضیحات همان کلمات کلیدی هستند با یک فعل اضافه در صورتی که اینگونه نمی باشد، جمله بندی توضیحات بسیار مهم میباشد پس دقت کنید.

 

قبلا درباره کلمات کلیدی و نحوه استفاده از آن در عنوان محتوا صحبت کردیم. کلمات کلیدی همان مواردی هستند که ما دوست داریم در آن ها جایگاه بگیریم. هرچه چگالی کلمات کلیدی بالاتر باشد، رقابت در آن بیشتر و در نتیجه سخت تر می باشد. لذا ابتدا بر روی کلمات با چگالی پایین تر تمرکز کنید.

 

کلمات موجود در عنوان خبر را باید در خلاصه خبر نیز به کار ببرید و با قراردادن کلمات کلیدی خود در ابتدای توضیحات متا آن را بهینه کنید.

مثال :

 

عنوان = بازار مرغوب ترین کیوی ایران

 

خالصه = ایران یکی از بزرگ ترین بازار های کیوی با کیفیت و مرغوب در جهان است که سالیانه حجم انبوهی از این میوه را در خود جای داده است.

اول باید مشخص کنید در عنوان مربوطه کلمه کلیدی چیست؟ کلمه کلیدی همان عبارت پیشنهاد گوگل است.

 

کلمات کلیدی عنوان بازار مرغوب ترین کیوی ایران برابر است با : بازار کیوی، کیوی ایران.

 

این عنوان شامل ۲ عبارت کلیدی ۲ کلمه ای بود. اینگونه عناوین دارای چگالی مناسبی نیستند. بهتر است عناوینی بنویسید که دارای چند عبارت کلیدی و هر عبارت از ۲ کلمه تشکیل شود. به عنوان مثال:

 

عنوان = قیمت روز کیوی صادراتی بصورت عمده

 

عبارات کلیدی = قیمت روز کیوی، قیمت کیوی صادراتی، قیمت عمده کیوی

 

همانطور که قبلا توضیح دادیم با قراردادن کلمات کلیدی خود در ابتدای توضیحات متا آن را بهینه کنید.

 

خالصه = قیمت روز کیوی صادراتی همیشه در حال تغییر است ولی اگر بصورت عمده و با تناژ بالا خریداری شود می تواند برای فروش سود خوبی به همراه داشته باشد.

 

توصیه میشود که بیش از دو کلمه کلیدی اضافه در آن استفاده نکنید. در صفحه نتایج گوگل کلمات کلیدی موجود در تگ توضیحات متا بصورت پررنگ نشان داده میشوند و این امر شما را در جذب بازدیدکنندگان بیشتر یاری میکند.

از کاراکترهای ریاضی استفاده نکنید: موتورهای جستجو کاراکترهایی مانند (/ »« ” – +) را بعنوان کد HTML میشناسد، در صورت استفاده از این حروف در توضیحات متا ممکن است گوگل آن را بعنوان کد شناسایی کند و به کل نادیده بگیرد. برای بهینه کردن توضیحات متا باید از متون ساده استفاده کنید.

 

توضیحات متا باید به شکلی باشد که در میان رقبا بازدیدکنندگان را به سمت سایت شما بکشد، اطلاعاتی متفاوت و تخصصی مربوط به تجارت خود را در کنار کلمات کلیدی مربوط به آن در توضیحات متا قرار دهید تا محتوای متفاوتی را ارائه داده باشید.

 

به شدت اجتناب کنید از:

 

-1 نوشتن متنی در متا تگ توضیحات که هیچ ارتباطی با متن آن صفحه ندارد.

 

-2 کپی کردن متن صفحه در متا تگ توضیحات

 

-3 پر کردن متا تگ توضیحات با استفاده از کلمات کلیدی

 

-4 استفاده از توضیحات کلی و مبهم مثل: با ما در تماس باشید/ با ما تماس بگیرید/ به سایت ما سر بزنید/ اعالم شد/ آغاز شد/ با ما همراه باشید/ کلیک کنید/ ارتباط باشید و هر جمله دستوری دیگر که به مخاطب بگوید فالن کار را انجام دهید.

 

-5 جمالتی از زبان اول شخص . اگر جمالت به صورت سوم شخص بیان شوند، بهتر است.

 

-6 تکرار کلمه کلیدی بیش از ۲ بار

 

-7 جمالت شعاری و تبلیغاتی. در انتهای هر موضوع از فعل و نقطه استفاده نمایی

دو زبانه زیر، محتوای زیر را تغییر می دهد.
محمد رضا
محمد رضا جدی 28 ساله فارغ التحصیل رشته نرم افزار دانشکده فنی تبریز علاقه مند به سئو و تولید محتوا علاقه مند به دیجیتال مارکتینگ و شبکه و انتشار مطالبی هر چند کوتاه در این زمینه
به این مطلب امتیاز دهید.
5 / 5.00
[ 1 رای ]
بازدید : 23 views بار دسته بندی : اموزش سئو تاريخ : 30 جولای 2019 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.