Clicky

انواع کلمات کلیدی در سئو | نوین سورس

نوین سورس

انواع کلمات کلیدی در سئو | نوین سورس

ضمانت بازگشت
فایل های تست شده
پرداخت آنلاین
تضمین کیفیت
دانلود فوری

کلمات کلیدی keywords همان عباراتی است که توسط مردم در اینترنت جستجو می شوند و ما از آن ها در عناوین خبری یا محتوای خود استفاده می کنیم که می توان انواع کلمات کلیدی در سئو را به دو دسته تجاری و غیر تجاری تقسیم بندی کرد.

کلمات کلیدی تجاری:

 

کلمات کلیدی تجاری: کلمات کلیدی تجاری که عموماً از 2 الی 4 کلمه تشکیل می گردند و همانطور که از اسمش مشخص است یک عبارت تجاری محسوب شده که اغلب افرادی که قصد خرید و فروش محصوالت مدنظر را دارند آن را جستجو می کنند. به عنوان مثال اگر محصول ما دوچرخه باشد، کلمات کلیدی تجاری آن می تواند عبارات زیر باشد:

-1 قیمت دوچرخه

-2 خرید دوچرخه

-3 فروش دوچرخه

-4 قیمت خرید دوچرخه کوهستان

-5 خرید دوچرخه توریستی

-6 و…

 

کلمات کلیدی تجاری از دو بخش تشکیل می شود که بدنه اصلی و فرعی آن را شکل می دهند. به عنوان مثال در عبارت خرید دوچرخه توریستی، بخش اول آن یعنی خرید دوچرخه بدنه اصلی و عبارت دوچرخه توریستی بدنه فرعی ما را شکل می دهد.

 

برای برند شدن باید در هر دو بدنه جایگاه بگیریم یعنی اگر کسی کلمه تجاری و یا حتی یکی از بدنه ها را در اینترنت جستجو کند، باید بتواند با سایت شما آشنا شود. ولی این امر چگونه محقق می گردد؟

 

بدنه اصلی در واقع کلیدواژه های عام به شمار می آیند یعنی می توان از آن برای عناوین مختلف استفاده کرد ولی بدنه فرعی به نوعی اختصاصی محسوب می شوند و تمام مردم آن را جستجو نمی کنند.

 

به عنوان مثال در همین عبارت خرید دوچرخه توریستی ، کلمه خرید دوچرخه یک عبارت عام به شمار می آید و همه آن را جستجو میکنند ولی عبارت دوچرخه توریستی را فقط افرادی که به دنبال این نوع دوچرخه هستند، جستجو میکنند.

 

این بدان معناست که افرادی که این جستجو ها را انجام می دهند هدف دقیقی از جستجو دارند و دقیقا می دانند چه می خواهند.

 

این کلمات نسبت به کلیدواژه های عام کمتر حالت رقابتی دارند و رسیدن به رتبه های خوب در موتورهای جستجو نیز برای آن ها راحت تر است. این گونه کلمات جنبه ی منفی هم دارند و تعداد جستجوهایی که با کلید واژه ها انجام می شود بسیار کم است. یعنی میزان افرادی که کلمات خاص را جستجو میکنند بسیار کمتر است نسب به افرادی که کلمات عام را جستجو می کنند.

برای حل این مشکل باید تعداد کلمات کلیدی خاص که برای سایت مان قرار می دهیم زیاد باشد تا بتوان ترافیکی همانند کلمات عام را از موتورهای جست و جو بدست آورد.

 

کلمات کلیدی غیر تجاری:

کلمات کلیدی غیر تجاری: کلماتی هستند که عموما از 1 الی 7 کلمه تشکیل می شوند و همانطور که از اسمش مشخص است عبارات غیرتجاری هستند و کسی که این عبارات را جستجو می کند قصد خرید و فروش ندارد و درنتیجه پولی ردوبدل نمی گردد.

به عنوان مثال در عبارات زیر کلمات کلیدی غیر تجاری هستند:

-1 دوچرخه سواری

-2 عکس دوچرخه

-3 بازی دوچرخه

و کلمات زیر نیز به عنوان کلمات تجاری شناخته می شوند:

-1 قیمت دوچرخه

-2 دوچرخه ثابت

-3 خرید دوچرخه

-4 فروش دوچرخه

همانطور که آمارها نشان می دهد روزانه میزان کاربران اینترنتی افزایش می یابد که این کاربران را می توان دو به دسته تجاری و غیر تجاری تقسیم بندی کرد. کاربران تجاری همان افرادی هستند که عبارات تجاری جستجو می کنند و کاربران غیر تجاری افرادی هستند که عبارات غیر تجاری جستجو می کنند.

 

این کاربران ثابت نیستند و قابل تغییر می باشند. به عنوان مثال کاربری که در جستجویی عبارت قیمت دوچرخه را سرچ می کند، در جستجوی دیگر شاید عکس تیم ملی را جستجو کند. یعنی در جایی تجاری و در جای دیگر عبارت

 

غیر تجاری جستجو میکند. ولی در حالت کلی برای یک محصول یا خدمات خاص اینطور می توان بیان کرد که جستجوهای غیر تجاری آن محصول از عبارات تجاری بیشتر است.

همانطور که در گوگل مشاهده کردید، بیشترین جستجویی که برای دوچرخه انجام می گیرد عبارت دوچرخه سواری است که این عبارت خود یک عبارت غیر تجاری می باشد.

 

در تجارت الکترونیک ما به دنبال مخاطبین غیرتجاری نیستیم. بلکه به دنبال مخاطبینی هستیم که قصد خرید و فروش محصول ما را دارند.

 

همانطور که قبلا اشاره شد این افراد به دو شکل جستجوی خود را انجام می دهند. ولی از آنجا که عبارات تجاری عام از رقیب بیشتری برخوردار هستند، ما تمرکز خود را بر عبارات تجاری خاص معطوف می کنیم. یادتان باشد: کلمات کلیدی مرتبط با قصد تجاری. شما می خواهید بازدیدکنندگانی که می خواهند پول خرج کنند را نسبت به کاربرانی که تنها به دنبال اطلاعات هستند را جذب سایت خود کنید.

 

ایندکس شدن مطالب در گوگل:

ایندکس شدن مطالب در گوگل پروسه ای است که به صورت خودکار توسط گوگل و بدون دخالت کاربران سایت ها صورت می گیرد.

مطالب اختصاصی هر سایتی با توجه به رتبه ای که در گوگل دارد، و شرایط بازدید ها و سایر نکات استاندارد رعایت شده در سایت ، زمان خاصی را جهت ایندکس شدن در گوگل طی می کند. منظور از مطالب اختصاصی مطالبی هستند که تا کنون در فضای وب منتشر نشده و شما اولین فردی هستید که چنین مطلبی را در فضای مجازی منتشر می کنید. پس برای موفقیت در برندینگ باید مطالب اختصاصی تولید کنید.

انواع کلمات کلیدی در سئو

چند نکته برای جذب ترافیک بیشتر:

 

حدف مطالب تکراری. شما برای محتواهای مشابه یا خیلی شبیه به هم در صفحات متعدد سایت خود جریمه می شوید.

 

سئو را همین حاال انجام دهید. بعد از آن که آن را شروع کردید،آن را ترک نکنید، همگام با رقبای خود پیش روید و رتبه ی باال را ازآن خود کنید.

 

نتایج سئو فوری نیستند. و ممکن است نتایج سئویی که امروز انجام دادید برای یک هفته یا حتی یک ماه برای مورتو جست و جو معتبر نباشد.

 

حوزه جدید شما همانند یک بیمار است که برای بهتر شدن به شما احتیاج دارد. و برای رسیدن به قدرت و اعتبار نیازمند زمان است و تا زمانی که شما هر دوی این موارد را توسعه ندهید، نباید انتظار داشته باشید که رتبه ای همانند رتبه های حوزه های مسن تر را داشته باشید.

 

هیچ وقت فکر نکنید که وب سایت شما تمام شده است. اگر می خواهید سایتتان رتبه ی بالاتر،جذب بازدیدکنندگان بیشتر و فروش بیشتر بدست آورد، همیشه باید در آن محتواهای جدید ایجاد کرده و آن را بهبود ببخشید.

 

کیفیت پایین مطالب برابر است با ریسک بالا. خبرهایی با کیفیت پایین یا محتوای بی کیفیت، به سادگی نتایج سایت شما توسط موتورهای جستجو را پنالتی می کنند.

 

ایجاد محتوای درجه یک برای مردم، نه برای موتورهای جست و جو.هیچ محتوایی بدون کمک مردم به تاثیری روی رتبه بندی ندارد، ایجاد محتوایی مطابق عالقه ی آن ها،یا تحریک آن ها برای خرید از شما.

 

محتوای سایت های دیگر را کپی نکنید. اگر موتور جست و جو در سایت شما محتوایی را پیدا کند که از جای دیگری گرفته شده باشد آن ها رتبه ی شما را برای تعدادی، یا حتی همه ی سایت شما کاهش خواهند داد.

 

محتوای زیاد برابر است با رتبه بندی بالا، بازدیدکنندگان زیاد و فروش بالا. پاداش موتورهای جستجو و اعتماد زیاد کاربران متعلق به سایت هایی که محتواها و صفحات زیادی با کیفیت بالا دارند.

 

کلمات کلیدی طولانی منبع بزرگی از ترافیک هستند. این کلمات کلیدی سریع تر و ارزان تر از کلمات کلیدی دیگر همانند عبارات کلیدی خاص برای رتبه بندی بالا هستند و بیش از 46 درصد از جست و جو ها 4 کلمه ای یا بیشتر هستند.

 

دو زبانه زیر، محتوای زیر را تغییر می دهد.
محمد رضا
محمد رضا جدی 28 ساله فارغ التحصیل رشته نرم افزار دانشکده فنی تبریز علاقه مند به سئو و تولید محتوا علاقه مند به دیجیتال مارکتینگ و شبکه و انتشار مطالبی هر چند کوتاه در این زمینه
به این مطلب امتیاز دهید.
5 / 0
[ 0 رای ]
بازدید : 15 views بار دسته بندی : اموزش سئو تاريخ : 23 جولای 2019 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.